AZLINA INA RESEPI | Red velvet caramel melting

Asalamualaikum anak mak😍😍😍 sombong2 semua ek xnak dah jawap salam mak ele..Lepas pkp ni ramai yg ada masalah kewangan ade yg kene buang keje.Ape kate org jual kek.Jual sikit2 kat depan rumah ke cod ke.Mak ajar kan nakπŸ₯° korg jual kek rare yg jrg org buat gerenti laku.Mak xpe mak jual jugak korg jual jugak😍sebab penduduk malaysia ni ramaiπŸ€ͺ

Red velvet caramel melting
Bahan2 kek red v sponge
A
majerin di cair kan sukat 1 cawan(suam)
B
1 cawan susu segar(250g)
+1sb cuka masakan mak guna jalen atau hilal
+2sb pewarna merah serbuk(wajib kalau cecair colour red die xjd cantik)
+1 sk soda bikar bonat
satukan semua dan bia kan  5 mnt

dalam bowl lain
c
4 biji telur gred A
1 cawan gula
1 sb ovalate
2sk esen vanila
mix sampai kembang gebu

ayak dulu
D
2 cawan tepung gandum
1sk baking powder
1/2 sb serbuk koko

ok dah kembang telur td slow kn mixer
masuk kan B kedalam C sampai habis ya
baru tambah A sket2 sampai habis
last masuk kan D sampai habis
siap

caramel die mak beli je kat  bakery 3kg mcm tu rm70 tp boleh guna byk kali.Korg kalau beli memudah kan kerja korg bgtau je nak beli caramel sos.Ade repacking kecil2.

topping die
500g cheese
1/2 tin susu pekat
1 cawan whipping dairy
1 cawan-1 cawan 1/2 susu segar
blender sebati
tuang atas kek cucuk2 kek pakai garfu
lorek caramel dan corak kan
tepi2 tabur dgn kek yg dihancurkan
tabur jugak dgn coconut hawaian flake (kat bakery ade jual xyah g hawai🀣
sejuk kan 2-3 jam ya

No comments:

 
 photo cats_zpscdjdlx5h.jpg
COPYRIGHT 2018|www.keladionline.com