Persaingan blog di Malaysia

Wow...banyaknya blog...

Entahlah ko jah!!...mana satu aku nak baca..banyak sangat maklumatnya..entah betul...entah tidak tu...buat gossip jer si blogger ni...simpang malaikat 44!!!

Motiff !! Ko nak membebel..suka hati depa lah...nak buat blog apa...kan free...mudah...zaman teknologi maa...maklumat dihujung jari jemari ko yang lentik tu...

(hanya dunia khayalan untuk dialog diatas tiada melibatkan mana2 pihak ya, pesanan en keladi)

Persaingan blog
Keladi blogger: Persaingan di dalam dunia blog, memberi kelebihan untuk blogger menjadi lebih kreatif. www.keladionline.com

Persaingan blog di Malaysia

  • Terlalu  banyak
  • Semakin tinggi
  • Terlampau aktif

Memang betulah tu,blog di Malaysia inikan terlalu banyak, kemudian blog di Malaysia ini semakin tinggi permintaan dan melahirkan ramai blogger-blogger yang hebat, ditambah pula dengan terlampau aktifnya mereka berblog maka, persaingan di Malaysia.."faham-faham sajalah"

Ko kata "faham-faham sajalah"

Asal ko tak puas hati dengan kenyataan aku tu, 

( seperti biasa biarku katakan, hanya sekadar pandangan dan pendapat seorang newbie blog picisan)

Bagi encik keladi, dunia telah berubah sehingga 360°, pada teknologi maklumat pada era dunia tanpa sempadan ini, mugkin dulu untuk dapatkan berita manusia hanya bergantung kepada akhbar bercetak ataupun media elektronik, tv mahupun radio, tapi kini hanya klik dihujung jari maklumat yang di ingini telah pun diperolehi, selaras dengan perkembangan itu, maka mucul pelbagai medium sosial online untuk memberi maklumat kepada umum, encik keladi nak fokus pada blog saja tau, blog terus diterima dunia, rata-rata mereka menggunakan blog dengan pelbagai tujuan, tak kiralah untuk peribadi ataupun umum, tapi sememangnya itulah realitinya dunia teknologi maklumat, blog terus diterima dunia.

Tapi

Adakah blog di Malaysia masih kurang diterima?

Boleh jadi YA, boleh jadi TIDAK

Mungkin di sebabkan,
  • Blog masih banyak bercerita kisah yang kurang benar
  • Blog masih banyak bercerita tentang keburukan
  • Blog masih banyak bercerita tentang kelemahan orang 
  • Blog kei.pow.chi

 Boleh juga blog diterima disebabkan,
  • Blog ditulis seorang pakar
  • Blog dihasilkan daripada pengalaman sendiri
  • Blog ditulis oleh seorang blogger yang selalu membuat kajian
  • Blog ditulis oleh seorang blogger yang memang berbakat
  • Blog yang menunjukkan kreativiti tersendiri
  • Blog mempunyai kelainan dan keunikan

Point tersebut boleh ditambah sendiri jika mau..en keladi cuma nak memperkatakan, blog di Malaysia ini memang banyak persaingannya.

Jadi, 

Bagaimana blog kita nak bersaing dalam dunia blog bak air di lautan?


Ikhlas dari

Encik keladi blogger


Post a Comment
 
 photo cats_zpscdjdlx5h.jpg
COPYRIGHT 2017|www.keladionline.com